Edgar Cayce şi astrologia vieţilor trecute şi viitoare
Când trece prin Peşti, Soarele se găseşte într-o lume a imaginaţiei, a visurilor şi viselor, a idealurilor umanitare, de întrajutorare şi unire a întregii omeniri. Un reprezentant foarte potrivit al zodiei este Edgar Cayce, un Peşte cu totul neobişnuit, al cărui renume a făcut înconjurul pământului datorită unei capacităţi extraordinare, care îl face actual chiar şi acum, la peste 70 de ani de la moartea sa.
Edgar Cayce (1883 – 1945) este cunoscut drept unul din cei mai prolifici mediumi americani. A descoperit că este capabil să facă acest lucru când şi-a pierdut vocea. Pe 31 martie 1901 Cayce face prima sa „citire”. Cu ajutorul lui Al Layne, un hipnotist local, îşi diagnostichează propria afecţiune şi îşi recapătă vocea. Astfel, a început să facă ceea ce el a numit mai târziu „citiri” şi pentru alţi oameni care cautau remedii pentru diferite boli fără soluţie, şi chiar citiri fără legătură cu sănătatea, ci legate de vieţi anterioare sau chestiuni ce ţin de ştiinţă, filozofie, economie, istorie etc.
Multe din trăsăturile sale subscriu simbolismului celei de-a douăsprezecea zodii. Era un om profund religios – îşi propusese să citească Biblia o dată pe an (ceea ce a şi făcut, fără excepţie, până în ziua morţii sale) şi preda la „şcoala de duminică”.
În activitatea sa de medium, atât timp cât era în transă, nu era conştient de ceea ce spune, aflând ce a transmis doar după trezire. Această dualitate este iarăşi o trăsătură a zodiei sale. Având în vedere aceste două caracteristici, nu este de mirare că a fost el însuşi foarte surprins de faptul că menţiona des idei despre vieţi anterioare şi reîncarnare, concepte cu care el însuşi nu era de acord. Dedublarea aceasta a trebuit însă să îşi găsească rezolvare, astfel încât la un moment dat a acceptat, în stare conştientă, că reîncarnarea există, în faţa dovezilor pe care le producea, fără ştirea lui, în transă.
Această formă de mediumnitate se explică astrologic, poate, şi prin conjuncţia Lunii cu Neptun din Taur, semn material, corporal. Neptun fiind guvernatorul Stellium-ului din Peşti, iar Luna reprezentând sufletul, într-un semn realist, „împământat”, e posibil să semnifice o legătură strânsă cu corpul, greu de depăşit altfel decât prin scindarea conştiinţei. Nu ar fi putut să rămână conştient, în timpul transei hipnotice, ci a trebuit să îşi anuleze, ca să spunem aşa, corpul şi mintea obişnuită, pentru a face „citirile”.
O altă trăsătură a Peştilor: viaţa lui întreagă a fost dedicată întrajutorării oamenilor, s-a pus în slujba lor cu mare drag, cu devotament, simţind că este o datorie a lui să facă acest lucru. Este de notat că a avut mult timp mustrări de conştiinţă în privinţa mediumnităţii, lucru greu de acceptat pentru el şi familia lui. Dar hotărârea sa finală a fost că dacă are un dar, el trebuie folosit pentru oameni, şi nu refuzat.
Un ultim marcaj al Peştilor, mai banal, dar totuşi existent la Cayce, este dragostea lui faţă de apă şi pescuit. Era un pescar împătimit şi iubea apele de orice fel. De altfel, când a reuşit să îşi construiască o clinică, a clădit-o pe malul oacenului Atlantic, în Virginia Beach, destul de departe de locul în care se născuse.
Dacă ne uităm la casele active din harta lui Cayce, vedem că şi ele arată menirea sa: aspectele se realizează predominant între casa a VIII-a/ a IX-a şi casele a VI-a şi a X-a. Existenţa lui va fi deci mereu legată de credinţă şi metafizică (casa a IX-a respectiv a VIII-a), de popularitatea pe care o va cunoaşte (casa a X-a, cu Luna acolo) şi întrajutorarea semenilor în special în subiecte privitoare la sănătate şi medicină (casa a VI-a). Neptun în casa a X-a, împreună cu Luna, simbolizau numele care i s-a dat de către un biograf al său de „profet adormit” („The sleeping prophet”) şi mai ales faptul că avea şanse minime de reuşită în alte activităţi lucrative în afară de activitatea bazată pe aceasta capacitate ieşită din comun. De asemenea, e important de notat că deşi activitatea sa a fost în domeniul metafizic, aceasta a fost condusă din perspectiva credinței în Dumnezeu ( deși Stellium-ul de planete este în casa a VIII-a acestea sunt totuşi foarte aproape de cuspida casei a IX-a, cu Soarele chiar în casa a IX-a).
Uranus situat între casa I şi a II-a exprimă atât calitatea neobişnuită, „magică” a persoanei lui Cayce, dar şi faptul că îi era destinat totuşi să îşi câştige traiul într-un domeniu puţin obişnuit. Cuadratura pe care o formează cu Luna conjunctă cu Neptun din casa a X-a arată şi reticenţa lui de a-şi folosi talentul pentru caştig material, o vreme destul de îndelungată din viaţa lui.
Un detaliu demn de a fi menţionat, legat de cele de mai sus: în general, Cayce a încercat să câştige bani separat de folosirea acestui talent al său, activând în diverse domenii ca fotografia, vânzarea de cărţi, activitatea în industria petrolieră, fiind în totalitate lipsit de succes (două din studiourile sale fotografice au ars complet, făcându-l să îşi revină foarte greu, afacerea cu petrol a fost un fiasco etc.). În 1923, adică în chiar anul în care acest Uranus al său, atât de marcant pentru viaţa lui, începea să meargă direct în progresii, a decis să câştige bani din citiri şi şi-a angajat o secretară permanentă. În ceea ce priveşte „citirile”, şi acolo a avut loc un eveniment remarcabil: cineva a pus pentru prima oară întrebări referitoare la astrologie, şi acesta este, se pare, primul an în care „citirile” menţionează ideea de reîncarnare.
Astrologia formează o parte importantă din materialul rămas de la Cayce şi găsim în el o abordare particulară în cel mai înalt grad. Două idei importante reies din această perspectivă, şi anume faptul că fiecare planetă guvernează câte o glandă endocrină şi că activitatea acestor glande e legată de reîntrupările omului. Astrologia este aproape mereu menţionată doar în legătură cu vieţile anterioare şi viitoare iar zodiile apar extrem de rar în „citiri”, de unde rezultă că pentru sistemul astrologic descris de Cayce, acestea nu au avut o mare importanţă. Un alt punct important în astrologia lui Cayce este faptul căîn opinia sa, noi influenţăm stelele la fel de mult cum ne influenţează ele pe noi şi că, în orice caz, nu există influenţă mai mare asupra noastră decât propria voinţă.
Corespondenţele astrologice între glandele endocrine şi planete sunt, conform lui Cayce, următoarele:
Pituitara | Jupiter |
Pineala | Mercur |
Tiroida | Uranus |
Timusul | Venus |
Suprarenalele | Marte |
Glandele Lyden | Neptun |
Gonadele | Saturn |
Planetele devin simboluri pentru ceea ce Cayce numeşte „tărâmuri de întrupare” ale sufletelor, între vieţile de pe pământ- adică niveluri de existenţă cu anumite caracteristici. Astfel, se formează un concept conform căruia un om va avea vieţi alternative între pământ şi aceste diverse niveluri de întrupare, el fiind influenţat în acest fel de planeta de pe care vine imediat înainte de viaţa sa pământească.
De exemplu, apare ideea ca Saturn ar fi echivalent a ceea ce catolicii numesc „purgatoriu”: o zonă de existenţă de relativ chin, de ispăşire a unor greşeli, păcate, a unei vieţi involute pe pământ. Cayce spune că dacă în viaţa pământească o persoană îşi activează doar centrii sexuali, aceştia fiind centrii cei mai înalţi pe care reuşeşte să îi activeze într-o existenţă, atunci după moarte va merge pe tărâmul asociat lui Saturn, unde va trece prin curăţare, purificare – care, ca proces, nu este deloc plăcută.
Marte este un loc al mâniei, furiei, urii. Dacă suprarenalele sunt activate predominant în viaţa cuiva, atunci aceasta persoană se va reîntrupa pe tărâmul asociat lui Marte, unde va trebui să înveţe să îşi controleze mânia şi ura, instinctele războinice. Oamenii care vin pe pământ de pe Marte aduc cu ei impulsivitate, mânie şi un temperament agitat dar şi curaj, pe de altă parte.
În citiri i s-a transmis lui Cayce că el însuşi a venit pe pământ de pe Uranus. El îşi dezvoltase, aşadar, tiroida ca centru superior în viaţa de dinainte. Nivelul de întrupare guvernat de Uranus este, spune Cayce, un tărâm al psihismului. El foloseşte acest termen cum îl foloseau grecii antici, în sensul de „suflet”. Aici se dezvoltă cel de-al șaselea simţ şi capacităţile psihice. Oamenii care vin de acolo au un interes dezvoltat în fenomenele psihice şi oculte; pe de altă parte, au episoade de comportament liniştit în unele perioade, alternând cu unul foarte agitat, extatic sau depresiv, în altele, după cum şi Uranus este o planeta a extremelor.
Soarele care străluceşte acum pe cerul nostru ne îndeamnă la visare şi viziuni exaltate, dar să nu uităm că în acest semn, Mercur se află în cădere. Să avem voinţa să fim deci, cum se spune, “cu capul în nori şi cu picioarele pe pământ”. Informaţia care ne-a rămas de la Cayce pare bizară , este originală şi ieşită din comun. Dar acest lucru, după părerea mea, nu ar trebui să ne entuziasmeze fără măsură.
Acest material necesită încă interpretare, nu poate fi luat ca atare. Pentru toate chestiunile care ţin de domeniul spiritual există multiple niveluri de înţelegere, care nu sunt evidente, ci trebuie descoperite prin studiu. Ar fi simplist să spunem că o persoană “vine de pe planeta” care în harta ei este marcantă (fie că este conjunctă cu Ascendentul sau cu Soarele, în elevaţie maximă sau Almuten al hărţii). Informaţia din “citiri” se poate dovedi doar atât de valoroasă pe cât de folositoare este în aplicaţii practice.
Bibliografie:
- Harta folosită de mine este rectificată de William Stickevers în colaborare cu Mark Thurston https://williamstickevers.wordpress.com/2016/08/14/edgar-cayce-natal-horoscope-rectification/
- https://www.edgarcayce.org/the-readings/chronology
- Dorothee Koechlin de Bizemont, “Universul lui Edgar Cayce”
Sursă foto:
Foto 1 : Pinterest