Planetele și internetul

Mi-am propus să studiez în ce măsură reuşesc planetele sistemului nostru solar, să fie o sursă de inspiraţie pentru păienjenişul electronico-informaţional care ne înconjoară, mai precis pentru alegerea denumirilor unor situri web. Există o concordanță între numele ales și simbolismul planetei pe care o evocă? Nu pot să nu mă întreb în ce măsură s-au documentat proprietarii înainte de a face aceste alegeri…

Foto: ntr23

Foto: ntr23

Soarele

www.sun.com redirectează utilizatorul spre gigantul informatic www.oracle.com. Firma Oracle a cumpărat Sun Microsystems în 2010, până atunci existând situl www.sun.com de sine stătător. Astrologic vorbind, acolo unde ne-am aştepta să găsim Soarele sau domiciliul său, Leul, poposim vizavi, în Vărsător, patronul informaticii.

Luna

www.moon.com este un ghid turistic destinat în special utilizatorilor din America, dar nu numai. Ei şi-au propus să creeze un portal cu informaţii complete, mereu proaspete şi independente (nu există reclame şi nu acceptă plăţi din partea firmelor implicate în turismul mondial, furnizând doar informaţii verificate periodic de către proprii lor angajaţi). Putem afirma că este un site de calitate, oferind un ajutor preţios celor care vor să se recreeze sufleteşte. Şi iată că am ajuns în ograda noastră astrologică: moon.com se află sub auspiciul Lunii, luând în considerare scopul spiritual al turismului, acela de a reenergiza sufletul uman. În plus, Luna patronează tradițional și călătoriile, alături de Mercur, deci putem concluziona că avem aici o alegere inspirată.

Mercur

www.mercury.com ne trimite spre situl altui gigant informatic, Hewlett Packard. Între 1989 şi 2006, a existat un Mercury Interactive Corporation, cu un site propriu. Compania şi pagina de internet au fost cumpărate integral de HP. Astrologic vorbind, Mercur a fost înghiţit de fratele său mai mare, Uranus. Totuşi, putem spune că www.mercury.com rămâne undeva sub umbrela planetei Mercur.

Venus

www.venus.com este un site de modă, destinat femeilor. Coloana vertebrală a companiei Venus Fashion Inc. sunt costumele de baie. Aşadar, planeta Venus este bine reprezentată în lumea internetului: situl www.venus.com este de categoria „punct ochit, punct lovit”.

Marte

www.mars.com este un site care se referă la producerea şi distribuţia alimentelor de calitate. Compania care stă în spatele sitului s-a lansat în lumea afacerilor cu produse de dulciuri (batonul Mars, ciocolata M&M’s, etc.). Numele companiei nu derivă de la planeta Marte, ci de la numele fondatorului său, Forrest Edward Mars. În prezent, compania se ocupă cu o gamă variată de produse, de la hrană pentru animale, gume de mestecat şi dulciuri. Astrologic vorbind, dacă luăm în considerare „motorul” permanent al companiei – dulciurile, acestea fiind surse de energie pentru om – atunci situl se încadrează sub auspiciul planetei Marte. Totuşi, în sens larg, alimentele se situează (şi) sub umbrela planetei Venus, deci influenţa lui Marte este doar parţială, de aproximativ 50%.

Jupiter

Numele sitului www.jupiter.com nu este ales la întâmplare. Băieţii şi-au propus să creeze soluţii informatice pentru eficientizarea conducerii firmelor mari şi gigantice. Astăzi, mai toate companiile sunt internaţionale şi este nevoie de o viziune globală, circulaţia rapidă a informaţiilor şi de comunicare eficientă. Imaginaţi-vă ecrane gigantice, telefoane inteligente, reţelistică şi software-urile corespunzătoare. Compania Jupiter este focalizată pe ideea de vizualizare: scopul său declarat este eliminarea graniţelor impuse de distanţe şi spaţiu. Compania aduce colegii de pe diferite continente în aceeaşi cameră virtuală.Astrologic vorbind, viziunea globală şi ideea de vizualizarea se regăsesc printre atributele planetei Jupiter. Totuşi, aportul „fratelui” Uranus este consistent, privind gradul înalt de informatizare.

Saturn

www.saturn.com este situl automobilelor Saturn. Deşi nu se mai află în producţie din anul 2009, merită să aruncăm o privire asupra lor, ca să identificăm dacă există sau nu amprenta planetei cu acelaşi nume pe aceste maşini. Istoria automobilelor Saturn începe în anul 1982. Ştiţi, o maşină tipic americană trebuie să fie mare şi robustă, iar referitor la preţ sau la consumul de carburanţi nu trebuie să existe neapărat o restricţie. Această abordare a existat până la începutul anilor ’80, când japonezii au început să exporte autovehicule în America de Nord. Maşinile lor erau mici, ieftine, economicoase şi aveau un farmec specific asiatic. În comparaţie cu mastodonţii americani, erau adevărate frumuseţi. Normal că majoritatea americanilor cu un buget limitat au început să-şi cumpere mărci asiatice.Ei bine, Saturn era răspunsul americanilor la invazia japoneză. La începutul anilor ’80, era nevoie de o marcă autohtonă la fel de ieftină, economicoasă şi simpatică, precum au fost cele japoneze. Aşa a fost creat automobilul Saturn, ca subsidiar al companiei General Motors. Menirea lui Saturn era să ducă pasagerul din localitatea A în localitatea B, cu un consum de combustibil minim, şi nu să iasă în evidenţă în parcare, aşa cum încercau celelalte mărci americane. Referitor la maşinile japoneze, există un mit: nu se strică niciodată. Acelaşi mit trebuia creat şi referitor la Saturn; ideea este că inginerii şi-au pus capul la contribuţie şi într-adevăr au creat o maşină robustă. Preţ avantajos, consum de combustibil minim, robusteţe: nu-i aşa că automobilul Saturn a fost creat sub auspiciile planetei cu acelaşi nume? Alegerea numelui nu este deloc întâmplătoare.

Uranus

www.uranus.com practic nu există… Există, pentru că cineva şi l-a cumpărat, probabil cu intenţia de a-l vinde la un doritor, dar încă acesta nu s-a găsit. Dacă am fi acizi, am spune că www.uranus.com este de domeniul viitorului, pentru că oricum planeta Uranus se referă la acest concept.

Neptun

www.neptune.com este un site care vinde mobilă de calitate, produsă manual. Filozofia producătorilor este aceea de a crea o mobilă capabilă să creeze o ambianţă plăcută, de confort fizic şi sufletesc sporit. Culorile şi formele geometrice utilizate sunt mai degrabă clasice, destinate generaţiei adulte şi vârstnice. O piesă marca Neptune emană un farmec specific de pe vremea lui Bach, Beethoven sau Mozart. Ne poate ajuta această mobilă să trecem graniţele palpabilului şi să ajungem pe tărâmul invizibil al lui Neptun? Eu cred că da: ambianţa creată ne duce undeva în trecut, într-un moment când impresia timpului accelerat încă nu exista şi oamenii se puteau concentra mai uşor asupra îndeletnicirilor lor curente. Mobila Neptune reuşeşte parcă să ne mângăie sufletul, exact aşa cum ar proceda şi planeta cu acelaşi nume, chiar dacă mobila nu stă neapărat sub patronajul său.

Pluton

Siturile www.pluto.com si www.pluton.com au fost create, dar nu sunt utilizate cu adevărat. Iarăşi, un umor acid ar spune că declasificarea lui Pluton din statura de planetă propriu-zisă a avut un efect nefast şi în lumea internetului. Poate se va ivi vreo companie de detectivi particulari care va cumpăra domeniile de mai sus, cine ştie…

Concluzie finală: deocamdată, impactul planetelor în subconştientul uman este doar parţial. Într-un fel, este bine: atenţia oamenilor ţinteşte asupra dezvoltării civilizaţiei. Impactul planetelor rămâne invizibil, de domeniul intuiţiei, şi este corect aşa: omul trebuie să rămână cu încrederea în sine intactă.

FULOP LASZLO,
Redactor-șef adjunct

fulop-laszlo-autor2